Zdrowie

Osiem przypraw, które zastąpią Ci sól w diecie

Sól to składnik, którego  chyba najczęściej używamy  w kuchni. Niesłychanie poprawia smak potraw, ale  w nadmiarze jest niezdrowa. Możesz zastąpić sól tymi 8 przyprawami i  w ten sposób zapewnisz sobie dobry smak i aromat. Sól, oczywiście nie ta zwykła kuchenna, ale na przykład himalajska, czy nasza swojska kłodawska, zawiera minerały, które równoważą poziom elektrolitów. Pozytywnie wpływa też  na różne ważne dla zdrowia procesy zachodzące w organizmie. Jednak problem w tym, że często spożywa się sól w nadmiarze . Ty też?Dodaje się jej w zasadzie do każdego posiłku i ignoruje jej negatywne skutki dla zdrowia Na początku, krótkofalowo, solisz i solisz i mimo tego nie chorujesz.  . Jednak z biegiem czasu nadmierna miłość do soli może powodować reakcje zapalne. Inne możliwe konsekwencje to problemy sercowo-naczyniowe i wątrobowe. Dlatego ważne jest, żeby ograniczyć dzienne spożycie soli . Aby to osiągnąć, możesz zmniejszyć spożycie słonych potraw. Jednocześnie możesz spróbować dodawać różne inne przyprawy, które twoim potrawaom dodadzą smaku. Oto osiem takich przypraw. Być może niektórych z nich nawet nie znasz. 1. Zastąp sól czosnkiem Czosnek to prawdziwy wojownik zdrowia. Zawiera całą masę  witamin, minerałów i przeciwutleniaczy, które, kiedy wchłonie je orgsnizm, mogą zapaobiegać wielu chorobom.  W przeciwieństwie do soli, czosnek1ma właściwości przeciwzapalne i moczopędne. Pokochaj czosnek, a zmniejszysz retencję płynów i problemy sercowo-naczyniowe. Poza aspektami zdrowotnymi czosnek wspaniale podkreśla smak potr 2. Proszek cebulowy Cebula w proszku to wyśmienita alternatywa dla soli. Zawiera substancje podobne do czosnku, między innymi allicylinę. W postaci proszku gęstość składników odżywczych jest niższa niż w świeżej cebuli. Mimo to jest to wspaniały sposób na dodanie smaku potrawom . 3.Czarny pieprz Pieprz czarny to cudowna przyprawa o właściwościach przeciwzapalnych. Zawiera też przeciwutleniacze, które chronią organizm przed negatywnym działaniem wolnych rodników . Składniki pieprzu przeciwdziałają podwyższonemu ciśnieniu krwi i na dłuższą metę poprawiają czynność nerek, 4. Oregano Oregano to pyszny składnik znany ze swoich właściwości leczniczych. Można go używać jako substytutu soli w wielu różnych potrawach. Zawiera witaminy, minerały i olejki eteryczne. Oznacza to, że ma działanie antyseptyczne i przeciwzapalne w organizmie . Może także łagodzić infekcje grzybicze. Regularne spożywanie zmniejsza ryzyko chorób układu oddechowego, a także wzmacnia układ odpornościowy . Ciesz się nim z następującymi potrawami: 5. Zastąp sól kminkiem Jeśli chcesz ograniczyć spożycie rafinowanej soli, dodaj do jedzenia odrobinę kminku. Dzięki temu zyskuje ciekawy smak. Przyprawa ta zawiera przeciwutleniacze, które redukują negatywne działanie wolnych rodników. Regularne spożywanie ma bardzo pozytywny wpływ na organizm. Dzięki temu cholesterol utrzymuje się na prawidłowym poziomie i zmniejsza ryzyko problemów sercowo-naczyniowych . 6. Anyż Anyż ma bardzo charakterystyczny smak,  wspomaga trawienie i zawiera różnorodne składniki odżywcze. 7. Imbir Inną ciekawą opcją zastąpienia soli jest imbir. Przeciwdziała stanom zapalnym i wspomaga trawienie . Kolejnym plusem są zawarte w nim przeciwutleniacze. Imbir zawiera mnóstwo tzw.  gingerolu.  Zapewnia to pikantny smak i ma pewne właściwości leczni 8. Kurkuma Kurkuma znana jest ze swojego pomarańczowego koloru i charakterystycznego smaku. Bogata w przeciwutleniacze kurkuma jest idealną przyprawą do wzbogacania potraw bez użycia soli. Kurkuma ma właściwości przeciwzapalne i przeciwbakteryjne. Przyprawa  korzystnie wpływa również na trawienie . Czy gotujesz wszystkie potrawy z dodatkiem soli? Jeśli tak, warto sięgnąć po którąś z powyższych przypraw. Pozdrawiam Cię serdecznie – Greenelka Ten blog jest dla Ciebie. Piszę, by dzielić sie z Tobą moją pasją i wiedzą Pomóż mi zdobyć i przekazać Ci jej jeszcze więcej : wesprzyj tę formę twórczości, stawiając mi kawę. Dobro wraca