Zdrowie

Glutation – mega antyutleniacz. Masz go za mało – zapomnij o zdrowiu

Opowiem ci dziś o substancji, której z wiekiem ubywa w organizmie każdego bez wyjątku, a bez której nie ma mowy o zdrowiu, a nawet więcej – można zapomnieć o poprawnym działaniu całego organizmu.

Ta substancja to glutation, jeden z najważniejszych antyoksydantów w organizmie każdego człowieka, ale i wszystkch organizmów zwierzęcych i roślinnych. Często nazywa się go super- antyoksydantem, bo posiada zdolność usuwania z organizmu metali cięzkich, w tym takiej wagi jak ołów, kadm i aluminium, ale i wolnych rodników i toksyn.

Jest trójpeptydem i  składa się z trzech aminokwasów: glicyny, kwasu glutaminowego i cysteiny.

Ale glutation nie byłby super antyoksydantem, gdyby nie potrafił wiele więcej.

Między innymi

pomaga organizmowi w walce ze stresem  oksydacyjnym;

chroni go przed wieloma ciężkimi chorobami, w tym tymi najpaskudniejszymi jak nowotwory i choroby neurodegradacyjne;

wspomaga funkcje rozrodcze

hamuje  produkcję cytokin zapalnych;

wspomaga leczenie chorób układu sercowo-naczyniowego;

chroni skórę przed wczesnym starzeniem;

pomaga w leczeniu chorób Parkinsona i Alzheimera;

jest super pomocny w leczeniu  chorób skóry i płuc.

Jakby tego było mało, glutation odgrywa bardzo  istotną rolę w utrzymaniu płodności. Jego niedobory mogą prowadzić do:

endometriozy, która wywołuje bezpłodność,

zespołu policystycznych jajników, który również może przyczyniać się do problemów z zajściem w ciążę,

a nawet  zmian w strukturze DNA, które mogą powodować  mutacje genetyczne.

Widzisz więc, że bez odpowiedniego poziomu glutationu nie ma mowy o zdrowiu i długowiecznośći. Bez jego pomocy organizm nie da rady obronić się przed wirusami, bakteriami i rozrostem komórek nowotworowych.

A jeśli do tego dodam, że glutation chroni przed rozwojem chorób płuc, oczu i serca i  co najważniejsze – oczyszcza wątrobę, to można powiedzieć, że jest to naprawdę zawodnik wagi super ciężkiej.

W dodatku jeśli masz go za mało, twój organizm nie przyswoi sobie w wystarczającej ilości, innych ważnych turbo antyutleniaczy takich jak witamina E i C oraz selen.

Pytanie:

Czy można zwiększyć stężenie glutationu w tkankach organizmu poprzez dietę?

Otóż dieta jest faktycznie czynnikiem istotnie pozytywnie wpływającym na poziom tego super utleniacza w ciele, ale naukowcy wiedzą już, że jest to wzrost niewielki i krótkotrwały. Mimo tego warto dbać o to, żeby nie jeść przysłowiowego złomu ze sklepu,ale pełnowartościowe pożywienie.

Oto gdzie znajduje się najwięcej glutationu:

awokado,

szpinak,

kurkuma,

arbuz,

brokuły,

szparagi,

czosnek i cebula,

kapusta,

truskawki,

ostropest plamisty,

orzechy włoskie.

Ważne jest też odpowiednie przygotowanie produktów spożywczych i nie jest tajemnicą, że najzdrowsze warzywa i owoce są w stanie surowym, albo mrożone.

Co poza dietą, czyli w jaki sposób możesz zwiększyć poziom glutationu ?

Po pierwsze ruszaj się, czyli nie zapominaj o codziennej aktywności fizycznej.

Poświęć jakiś czas takiej, która sprawia ci radość, bo inaczej nie ma to sensu.

Zadbaj o zdrowy i odpowiednio długi sen.

Jeśli chodzi o suplementację glutationu, powinny ją rozważyć osoby zmagające się z

chorobami układu krążenia,

cukrzycą, chorobą Alzheimera,

chorobą Parkinsona,

stwardnieniem rozsianym,

chorobami układu pokarmowego,

autyzmem.

Zawsze, w przypadku tych chorób decyzje podejmuje lekarz prowadzący, wiadomo.

Ale i ludzie narażeni na długotrwały i silny stres, czyli chyba wszyscy w dzisiejszym świecie potrzebują więcej glutationu,

no i wszyscy się starzejemy, chyba, że wcześniej opuścimy ten padół łez, albo najpiękniejszy ze światów, jak tam sobie wolisz.

Więc jakby co, dobry glutation liposomalny  możesz znależć  tutaj

Pozdrawiam – Greenelka

Piśmiennictwo:

http://www.imma-polska.pl/substancje-mitochondrialne/glutation

Dziękuję moim Patronom, dzięki którym mój blog i kanał na You Tube mogą dalej istnieć.

 

Możesz wesprzeć to, co robię, tutaj :

Patronite.pl/greenelka

 

 

 

 

(Visited 154 times, 1 visits today)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *