Zdrowie

9 sposobów na zmęczenie, jeśli nie dajesz rady

Dziewięć najlepszych sposobów na zmęczenie, jeśli cię naprawdę tak zmoże, że na nic nie masz siły, czujesz, że wysiadasz i tyle.

Wstań i poruszaj się

Jeśli musisz długo pracować przy biurku i nie masz zbyt wiele możliwości poruszania się, wstawaj przynajmniej regularnie, potrząsaj swoimi kończynami albo spróbuj dotknąć palców stóp. Mozesz też kilka razy podskoczyć w miejscu.

To wszystko pobudza krążenie i sprawia, że energia lepiej przepływa przez twoje ciało.

Jeśli masz więcej miejsca, możesz chodzić tam i z powrotem oraz rozciągać się, aby pompować krew przez organizm.. Idealnym rozwiązaniem oczywiście jest krótki spacer na świeżym powietrzu i w słońcu, chociaż jasna rzecz – o słonce w niektórych miejscach naszej pięknej planety jest trudno przez większą część roku.

Ale krótki spacerek, niezależnie od tego czy słońce czy chmury – jak najbardziej.

Aktywuj swój mózg

Jeśli nie masz naprawdę żadnych możliwości aby poruszać swoim ciałem, możesz  aktywować swój  mózg. Może rozwiążesz krzyżówkę lub sudoku? . Możesz też skłonić swój umysł do zajmowania się czymś nowym.

Pamiętaj – mózg jest zawsze leniwy, najchętniej widziałby cię z pilotem w ręku, miseczką pełna czipsów na kolanach i wzrokiem wpatrzonym w ekran smartfona.

Nie pozwalaj mu na to !

Zmiany utrzymują Twój mózg w ruchu i usuwają nudę związana z pracą nad tą samą rzeczą.

Cytryny

Niewiarygodne, ale prawdziwe – cytryny pomogą ci zwalczać zmęczenie. Od dawna wiadomo, że zapach cytryny jest bardzo przydatny do pobudzenia i stymulacji mózgu.

Dlatego możesz wziąć pod uwagę cytrynowe  cukierki, ( oczywiście tylko ze skladników naturalnych), cytrynową herbatę albo jeśli chcesz iść na całość – bezpośrednie gryzienie cytryny, aby twój mózg nie był senny.

Faktycznie, charakterystyczny zapach niektórych cytrusów aktywuje twój mózg i może zwalczać zmeczenie.

Możesz więc wybrać opcję, która ci najbardziej odpowiada, lub wypróbować je wszystkie, aż znajdziesz tę, która najlepiej dla ciebie działa.

W każdym razie wypróbuj, któraś może zaskoczy.

Zimna woda energii doda

Może zamiast normalnej filiżanki kawy po południu wypij szklankę zimnej wody? Zimna woda pomoże ci się obudzić i nawodnić ciało. Dostaniesz zastrzyk  dodatkowej energii, której potrzebujesz, aby przetrwać popołudnie.

Możesz także spryskać twarz zimną wodą lub wcierać kostkę lodu na nadgarstek, aby szybciej pobudzić organizm. Jednak nie warto przesadzać. Zawsze dobrze wybierać złoty środek.

Skuś się na miętowego cukierka

Podobnie jak cytryny, mięta ma pobudzający zapach, który pomoże Ci zwalczyć zmęczenie. Dlatego warto mieć kilka cukierków miętowych na wypadek awaryjnym w swojej torbie, albo w szufladzie biurka.

Jeśli dodasz trochę mięty do szklanki zimnej wody albo umyjesz ręce mydłem miętowym, osiągniesz ten sam efekt.

Słuchaj radosnej muzyki

Załóż po prostu  słuchawki i posłuchaj dość  głośnośn  swojej ulubionej piosenki. Jeśli możesz przy tym pośpiewać, to jeszcze lepiej . Takie calkiem nieoczekiwane działanie  pobudzi twój mózg i pomoże wypędzić zmęczenie.

A jeśli wstaniesz z krzesła i zaczniesz tańczyć, to dopiero będzie sztos !  Oczywiście, jeśli  twój szef lub koleżanki i koledzy z pracy nie uznają tego  za coś dziwnego…

Przełam swoje umysłowe ograniczenia.

To dziwne,ale czasmi wystarczy wyobrazić sobie, że masz więcej energii. Oznacza to, że wizualizujesz siebie w tym uczuciu  i zanurzasz się w nim.

Spróbuj powiedzieć sobie kilka razy, że nie ma w tobie senności i zwróć uwagę na to, jak się przy tym czujesz. Pomoże ci to w wykonaniu wszystkich swoich zadań.

Zobaczysz jak prawie automatycznie poczujesz się lepiej, mimo że jeszcze niedawno twoim uczuciem było tylko wyczerpanie.

Medytacja

Jest bardzo przydatna do redukcji stresu i poprawy koncentracji. Jesli zaczniesz ją regularnie praktykować, możesz odkryć, że jest również świetnym sposobem na zmęczenie.

Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie Twoja Greenelka

Pozdrawiam – Greenelka

(Visited 90 times, 1 visits today)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *