https://greenelka.pl/kiedymaszwielkiapetytnaczekoladę/
Zdrowie

Kiedy masz ogromny apetyt na czekoladę i kluski

Masz czasami ataki potężnego apetytu na coś? Na coś konkretnego?

A może zdarza ci się to często? Na przykład czujesz, że musisz, absolutnie musisz zjeść kawałek czekolady? Albo dręczy cię pokusa na słodkie?

Jeżeli zdarza się czasami, nie ma sprawy, ale jeśli  męczy cię zbyt często,  zastanów się czy po prostu nie brakuje ci jakiegoś minerału. Pamiętaj o tym, że twoje ciało wie najlepiej czego mu potrzeba, aby być w homeostazie, czyli równowadze.

Jest kilka takich przykładów, więc spójrz w siebie i zastanów się, czy któryś z przypadków dotyczy właśnie ciebie.

Zatem:

jeśli uwielbiasz czekoladę, (jak ja) i masz ochotę na ciągłe podjadanie kosteczki za kosteczką, aż dziwisz się, że z tabliczki nie zostało nic, no i zaglądasz jak miś Puchatek, co to do słoika zaglądał, żeby miód w nim znaleźć, ale zapomniał, że smakowity miodek już dawno w brzuszku się znajduje, to brakuje ci  magnezu i cynku.

Magnez i cynk znajdziesz  w orzechach, otrębach pszennych, ziarnach, fasoli i grochu.

Jeżeli generalnie jesteś łasuchem i czujesz, że musisz, po prostu musisz codziennie zjeść batonik, cukierka albo ciastko, to niewątpliwie brakuje ci

chromu, fosforu, aminokwasów i siarki.

Znajdziesz zaś to wszystko w warzywach strączkowych, brokułach, kalafiorze, ciemnych warzywach liściastych, słodkich ziemniakach i świeżych owocach.

Jeżeli lubisz wszystko co słone, sypiesz sól jak szalony z solniczki na kanapki z pomidorem, to niewątpliwie brak ci sodu i krzemu.

Te dwa niezbędne pierwiastki znajdziesz w oliwkach, ziarnach, bananach, jagodach,orzechach i kaszy jaglanej.

kiedy bardzo lubisz czekoladę

Pamiętaj, że sól naturalna, kłodawska czy himalajska jest jak najbardziej pożądana w pożywieniu, ale nie za dużo, wiadomo. Rozsądniej jest uzupełniać sód poprzez dobieranie odpowiednich  pokarmów.

A kiedy masz ochotę na tłuste jedzonko?

Wyglada na to, że brakuje ci wapnia.

Znajdziesz je w orzechach, ziarnach, awokado, zielonych warzywach liściastych.

I na koniec:

uwielbiasz kluski, makarony, chleb, bułki, czyli węglowodany?

Brakuje ci aminokwasu, który nazywa się tryptofan.

Znajdziesz go w figach, daktylach, zielonych wzrzywach liściastych, orzechach, tofu, tempech. Oczywiście też w produktach pochodzenia zwierzecego, np w serze i jajkach.

Co do produktów zwierzęcych, tutaj tylko nadmieniłam, bo w założeniu chodzi o dietę wegetariańską/ wegańską.

Pozdrawiam serdecznie – Greenelka

Moją pracę  możesz wesprzeć tutaj  https://patronite.pl/greenelka

 

 

 

 

 

 

 

(Visited 301 times, 1 visits today)

komentarze 3

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

×

Polub Greenelkę na Facebooku