zdrowie

7 sposobów na to, żeby pić więcej wody

7 sposobów na to, żeby pić więcej wody, czyli wspieraj swoje zdrowie

Że woda jest niezbędna w życiu, że bez niej nie ma mowy o zdrowiu i dobrej kondycji, wiadomo. Ale z ręką na sercu, czy nie zapominasz o tym, żeby wody pić wystarczająco dużo?

Często wydaje się, że wystarczają herbata i kawa. A to błąd. Wody nie zastąpi nawet najzdrowsza herbata, najzdrowszy sok, a tym bardziej nasmakowitsza kawa. Ale co zrobić, żeby po prostu pamiętać o piciu wody?  Jest kilka tricków, które sama przetestowałam.

Oto one.

1.Nie myl głodu z pragnieniem

Kiedy sądzisz, że przyszła pora na małe co nieco, a czas posiłku jeszcze nie nadszedł, nalej sobie szklankę wody i wypij.

Poczekaj chwilę i obserwuj reakcję swojego organizmu. Czy nadal czujesz, że nie wytrzymasz bez jedzenia? Niekoniecznie, prawda? W ten sposób zaoszczędzisz swojemu ciału dowozu zbędnych kalorii , a  za to nawodnisz wszystkie tkanki.

Dobrze jest  wypić szklankę wody pół godziny przed posiłkiem. W ten sposób zjesz mniejszą porcję.

2.Pij wodę we właściwym czasie

Najlepsze efekty osiągniesz pijąc wodę na czczo.

Kiedy ciało po nocy jest dosłownie spragnione. Jedna do trzech szklanek na pusty żołądek, (ja piję pierwszą z dodatkiem cytryny, kurkumy i pieprzu) sprawią, że już na starcie dnia zapewnisz sobie nawodnienie organizmu. Pozostałą ilość pij w ciągu dnia między posiłkami. Ja staram się trzymać dwóch litrów wody. Oczywiście, jeżeli w nocy musisz często  wstawać do toalety, nie pij przed snem.

3. Uprawiaj sport

Jakakolwiek porządna aktywność fizyczna, podczas której porządnie się spocisz, sprawi, że automatycznie twoje pragnienie się zwiększy i sięgniesz po butelkę z wodą. Sport ma podwójne bonusy: po pierwsze spalisz kalorie i zbędny tłuszcz, po drugie pocąc się i pijąc więcej wody wyrzucisz z ciała wszelkie zalegające w tobie trucizny.

4.Pokoloruj sobie wodę

7 spsobow na to, zeby pic wiecej wody

Jeżeli nie możesz się przekonac do smaku czystej wody, jeżeli odrzuca cię i twoje oczy śmieją się na widok kolorowych soków w sklepie, zrób sobie kolorową wodę. Dodaj kawałek owocu, kilka listków ulubionych ziół, na przykład mięty, albo pietruszki, co lubisz. Zrób to pół godziny przed wypiciem wody, wtedy jej aromat i smak  będzie bardzo wyraźny.

5. Zacznij od dodania cytryny i lodu

Jeżeli do tej pory twoimi ulubionymi napojami były cola i soki z kartonu i kawa, nic dziwnego, że nie możesz się zaprzyjaźnić ze smakiem wody. Ciało musi najpierw się odtruć i do wody powoli przyzwyczaić. Bardzo dobrym sposobem jest poranne picie wody z cytryną. Możesz dodać kostkę lodu.

6. Nastaw sobie budzik

Jeżeli wszystkie wymienione sposoby nie pomagają, nastawiaj sobie budzik, który będzie ci przypominać o tym, że czas nalać wodę do szklanki i wypić. Są też przeróżne aplikacje na komórki, najprostszym sposobem jest kartka przyczepiona do lodówki.

7. Noś ze sobą butelkę z wodą

To chyba najlepszy sposób, żeby nie zapomnieć o piciu wody. Cały czas mieć ją przy sobie.

Na zdrowie !

Pozdrawiam serdecznie – Agnieszka

I zapraszam tutaj

https://greenelka.pl/7-zielonych-super-oczyszczajacych-szejkow-na-kazdy-dzien/

 

 

(Visited 307 times, 1 visits today)

komentarzy 35

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

×

Polub Greenelkę na Facebooku