Zdrowie, jedz zdrowo

Jeśli masz obrzęki pod oczami, zobacz co masz na talerzu

Kiedyś miałam obrzęki pod oczami, jakby dwa małe jeziorka przeniosły się z Mazur prosto na moje podwórko.

Zdesperowana kupowałam wtedy taki środek, no dobra, to byl suplement diety, ale nazwy nie pamiętam, zresztą i tak bym nie napisala jaki to był, bo nie chcę robić reklamy.

Tak czy owak, nie pomógł mi, bo nie zlikwidował przyczyny, mial pomóc tylko zlikwidować objawy, ale jedyne co mu się udalo, to wydrenować mój portfel.

Tymczasem obrzęki pod oczami, ale nie tylko, bo też obrzęki stóp a nawet dloni, to powszechny problem, który może mieć wiele przyczyn, w tym alergie, zmęczenie, problemy z nerkami, niezdrowy styl życia, a także dieta.

Dlatego zostawiam kwestie medyczne, a opowiem ci po prostu o  produktach żywnościowych, które mogą pomóc zredukować obrzęki pod oczami, na stopach, rękach i nogach.

Na początek najważniejsza kwestia.

Główną przyczyną obrzęków pod oczaami, ale i stóp i calych nóg (poza chorobami), jest niewłaściwa dieta.

Pizze, bulki, chleby, tortille, smakują super, ale po nich puchniesz jak balon.

Potrzebujesz codziennej porcji warzyw, to podstawa.

Duży, kopiasty talerz warzyw. Codziennie. Warzywa zawierają potas. W przeciętnej diecie jest za dużo sodu, a za mało potasu. Nie jest problemem sam sód, ale brak równowagi między jednym a drugim.

A odpowiednią porcję potasu możesz sobie zapewnić głównie  z pomocą warzyw.

Dodatkowo podam Ci jeszcze kilka produktów ekstra na obrzęki.

1. Awokado – bogate źródło witaminy E, która pomaga w utrzymaniu zdrowej skóry i zwalczaniu stanów zapalnych. Awokado zawiera również potas, który jest znany ze swoich właściwości moczopędnych.

2. Ananas – zawiera tajemniczy enzym o nazwie  bromelina, który pomaga w trawieniu białka. Bromelina może również pomóc w redukcji stanów zapalnych i obrzęków.

3. Zielona herbata – bogata w przeciwutleniacze, które mogą pomóc w zwalczaniu stanów zapalnych i przyspieszeniu metabolizmu.

4. Piękny kolor czerwonych jagód – jagody są bogate w antocyjany, przeciwutleniacze, które pomagają zapobiegać uszkodzeniom komórek i zapaleniom.

5. Marchew – zawiera beta-karoten, który może pomóc w utrzymaniu zdrowej skóry i oczu. Marchew jest również bogata w potas.

Inne produkty żywnościowe, które pomagają w redukcji obrzęków to ogórki, seler, czerwona cebula, papryka, sałata, cytryny i jabłka.

Pamiętaj jeszcze o zmniejszeniu spożycia soli i alkoholu, które niestety mogą przyczynić się do obrzęków. patrz wyżej słowa o sodzie i potasie.

Pozdrawiam jak zwykle sympatycznie – Greenelka

(Visited 58 times, 1 visits today)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *